måndag 8 december 2014

Mitt sätt att angripa uppgiften

Hur angriper jag uppgiften?

Jag valde att göra ett traditionellt föremål. Jag fick en hel del inspiration från ett exempel som Andreas hade i slöjden. Eftersom jag aldrig ägnat mig åt luffarslöjd innan ville jag inte bli överambitiös när jag kom på idén, och sedan inte lyckas fullborda den. Jag tyckte det var bättre om jag istället tog ett föremål som gjorts innan och som är relativt enkel. Då behöver jag inte ägna lika mycket tid åt att lösa problem, utan kan göra mitt föremål så noggrant som möjligt. 

Jag hoppas att jag kan göra klart mitt föremål innan terminens slut, samt att den blir välgjord och ganska snygg. Jag vill också kunna lösa eventuella problem som kommer dyka upp på vägen. 

När jag kom på idé gjorde jag kanske inte som borde göra. När vi fick se olika exempel på vad man kunde göra börja jag redan då tänka ut vad jag skulle göra, När vi gjorde provbitarna testade jag olika som man kanske kunde ha med. Sen kom jag på idén att ha ett spiralformat skaft i trä och jag gillade den idén mycket så jag försökte komma på någonting utifrån det. Jag skissade lite på andra saker jag hade funderat på, men ingen kändes riktigt lika bra. Det var bland annat några konstföremål, men jag tyckte att den traditionella var bättre, för då har föremålet också ett syfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar