måndag 8 december 2014

Experimentet

Experimentet

När jag skulle svarva biten till mitt skaft visste jag inte riktigt vilket material jag skulle använda. Vilken färg det skulle ha, hårt eller mjukt osv. Andreas tipsade om att börja med en provbit av ett billigt material, så att jag kunde testa  hur det gick att svarva utan att slösa onödigt på resurserna. Så jag började svarva och jag märkte direkt att jag skulle behöva ett mjukt material till mitt arbete. Sen tyckte jag rent estetiskt att ett ljust träslag skulle passa, men det är ju såklart en smaksak. Så jag valde att svarva i lind, för det är ett mjukt och ljust träslag som också är billigt. Mitt experiment resulterade i att jag fick ett passande material både praktiskt och estetiskt. Nu har jag också kunskap om det här, som jag kan använda i framtiden för att spara tid och energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar